Jak zachęcić do ciągłej interaktywnej dyskusji online
Czy kiedykolwiek byłeś zmęczony ocenianiem postów o 23:00 w niedzielny wieczór, gdy ostatni studenci desperacko próbują zakończyć dyskusję na temat tygodnia, mając do dyspozycji tylko kilka minut? Szukasz sposobu na utrzymanie bardziej równomiernego przepływu postów i lepszej interakcji między studentami? Ten artykuł dzieli się dwiema technikami pozwalającymi na stworzenie lepszych społeczności uczących się, z większą ilością i lepszymi interakcjami pomiędzy studentami w dyskusjach online.
2 techniki zachęcające do ciągłej interaktywnej dyskusji online
Nauczanie na kredytowych kursach online na państwowych, prywatnych i nastawionych na zysk uniwersytetach wiąże się z wieloma wyzwaniami, z których nie najmniejszym jest zapewnienie, że cotygodniowe dyskusje są żywe, pouczające i konstruktywne dla studentów. Podobne wyzwania stoją przed światem szkoleń korporacyjnych, które nie wymagają zaliczenia. Jako instruktorzy, szukamy sposobów na promowanie najlepszych rodzajów uczenia się i wymiany wiedzy w dyskusjach. W tym artykule omówię dwie podstawowe strategie, z których korzystałem. Większość mojego doświadczenia dotyczy kształcenia na kredyt, więc założę, że instruktor jest w stanie motywować studentów zarówno poprzez ocenianie, jak i inne środki.
Standardem de facto w edukacji wyższej online jest cotygodniowe pytanie dyskusyjne. Cotygodniowe pytania dyskusyjne powinny być formatywnymi doświadczeniami, które wzbogacają i pogłębiają wiedzę studenta. Podkreślam powinny być, ponieważ poziom interakcji - liczba i rodzaj postów w ciągu tygodnia - często nie spełnia optimum. W idealnej sytuacji, koledzy z klasy powinni aż rwać się do odpowiedzi na pytanie zadane w dyskusji, gdy tylko pojawi się ono pierwszego dnia tygodnia zajęć - byłem na kilku takich zajęciach dla absolwentów! Do środy (załóżmy, że tydzień zajęć trwa od poniedziałku do niedzieli), większość członków klasy zarejestrowała swoje wstępne odpowiedzi na DQ (Discussion Question) i jest już zaangażowana w przyjacielską wymianę zdań, która będzie trwała do końca tygodnia.
W rzeczywistości dyskusje często przybierają odwrotną formę: wielu studentów postrzega pytania do dyskusji jako przedmiot, który należy rozwiązać, a nie jako okazję do poszerzenia wiedzy poprzez zrozumienie i krytyczne ustosunkowanie się do punktu widzenia innych osób. Zamiast pisać posty na początku tygodnia, studenci odkładają je do weekendu, a następnie szybko wpisują swoją wstępną odpowiedź na DQ i kilka pobieżnych odpowiedzi do swoich kolegów. Nie trzeba dodawać, że przy zaledwie kilku dniach, które pozostały do końca tygodnia, nie ma prawie czasu, aby cała klasa mogła doświadczyć sensownego zestawu punktów i kontrpunktów. W rzeczywistości, niektóre rubryki oceny dyskusji typowe dla uniwersytetów nastawionych na zysk nie zniechęcają do tego rodzaju zachowań. Jeśli rubryka określa, że oceniane są tylko takie rzeczy jak liczba, długość, jakość i dokładność postów, a nie takie jak "terminowy wkład w dyskusję", prowadzący nie może przyznać studentom żadnych punktów za napisanie wszystkich swoich postów w tygodniu między 22:00 a 23:55 w niedzielę. Tak, tego rodzaju zasady oceniania mają na celu uwzględnienie napiętych harmonogramów pracujących dorosłych. (W sektorze online na kredyt, obecny typowy student jest kobietą w jej połowie lat 30-tych z dziećmi i pracy w pełnym wymiarze godzin!) Ale z czysto edukacyjnego punktu widzenia, tego rodzaju zasady oceniania nie prowadzą do ożywionych dyskusji, o których marzyli jasnoocy instruktorzy. Co więc ma zrobić instruktor?
Technika 1: zaszczepianie poczucia celu społecznego
To prowadzi do mojej pierwszej techniki: zaszczepienie poczucia celu społecznego w klasie. Przypomnij studentom, że nauka online jest grupowym przedsięwzięciem opartym na współpracy, które jest tylko tak dobre, jak chcą tego uczestnicy. Unikajcie przekształcania klasy w konkurs indywidualności. Zachęć studentów, aby wymiana informacji i poglądów stała się centrum ich doświadczeń edukacyjnych. Upewnij się, że studenci rozumieją, że to są ich zajęcia, a nie Twoje czy instytucji. Często mówię klasom, że szukam nie tylko energii (indywidualnego wysiłku), ale synergii - aktywnej pomocy sobie nawzajem w ciągu całego tygodnia.
Na przykład, na początku zajęć można wykorzystać ogłoszenia takie jak to:
- Przeglądając wasze biogramy, obliczyłem, że łączne doświadczenie w tej 18-osobowej klasie wynosi prawie 220 lat ekspertyzy! To ogromna wiedza. Koniecznie podzielcie się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami z innymi w naszych cotygodniowych DQs.
- Widzę wiele dobrych wstępnych odpowiedzi na nasze pytanie dyskusyjne w tym tygodniu, ale za mało pomocnej krytyki. Proszę upewnij się, że robisz to, co do Ciebie należy, aby podnieść poziom krytycznych komentarzy w klasie.
Kiedy zauważysz wzrost konstruktywnej interaktywności, pamiętaj, aby pochwalić klasę:
- Ten tydzień charakteryzował się dobrą interakcją. Wymieniono się pomysłami i poczyniono świetne spostrzeżenia. Utrzymuj tę synergię!
Innym sposobem zachęcania do lepszych interakcji jest wybranie od czasu do czasu jednej osoby lub małej grupy plakatów i zachęcanie ich:
- Świetny post, Frank! Ale czy widziałeś, jak Yvette i Chris odpowiedzieli na to samo pytanie? Proponuję, żebyś rzucił okiem i podzielił się z nimi swoimi spostrzeżeniami.
Odniosłem dobry sukces z podejściem celu społecznego do rozwijania wspólnych wysiłków. Często powstaje rodzaj presji rówieśniczej, w wyniku której uczniowie zaczynają zachęcać się nawzajem, przez co Twoje dopingowanie staje się mniej potrzebne.
Technika 2: Punkty bonusowe
Bądźmy szczerzy. W większości klas są osoby, które się nie zgodziły, które nie chcą tam być i które nie powinny tam być. W większości przypadków, ta grupa pisze posty pod koniec tygodnia lub, co gorsza, loguje się raz w tygodniu, pisze kilka postów i nigdy więcej o nich nie słyszy. Na drugim końcu akademickiego spektrum znajdują się entuzjastyczni studenci, którzy piszą posty na początku tygodnia, wymieniają się pomysłami z innymi dobrymi studentami, ale często przestają pisać przez resztę tygodnia. Chcesz, aby lepsi studenci dzielili się wiedzą i dostarczali konstruktywnej krytyki studentom, którzy mają problemy i chcesz, aby przepływ postów w ciągu tygodnia był bardziej równomierny.
Całkowita liczba punktów możliwych do zdobycia w mojej skali ocen wynosiła 13, więc przyznanie 2 punktów za punktualność dodawało około 15% do oceny. Pamiętajcie, że ta rubryka dotyczyła czasu od poniedziałku do niedzieli.
Nie ma sensu umieszczać rubryki z elementem terminowości, jak ta powyżej. Upewnij się, że wyjaśniasz co oznacza ten współczynnik w odniesieniu do ocen, podając kilka przykładów:
- Jeśli napiszesz post wcześnie (przed środą) i odpowiesz co najmniej jednemu studentowi przed piątkiem, otrzymasz pełną ocenę za punktualność.
- Jeśli napiszesz post tylko w poniedziałek i sobotę, dostaniesz 1 punkt za punktualność.
- Jeśli napiszesz post tylko w jeden dzień w tygodniu, stracisz 2 punkty za punktualność. Bez względu na to, jak dobre są Twoje posty, nie możesz uzyskać wyższej oceny niż "B".
Może się okazać, że niektórzy studenci z napiętym grafikiem będą się bałamucić tym schematem, ale z mojego własnego doświadczenia wynika, że nie napotkałem żadnych problemów. W rzeczywistości, to działało dokładnie tak, jak chciałem. Biedniejsi studenci w zwyczaju pisania postów w weekendy tylko szybko zdali sobie sprawę, że mogą uzyskać podwyżkę oceny literowej poprzez wcześniejsze pisanie postów. Nawet jeśli ich posty były mierne pod innymi względami, wciąż mogli dostać "B".
Podsumowując, zachęcanie do ciągłych interaktywnych dyskusji jest podstawowym zadaniem instruktora, ale przy użyciu odpowiednich technik jest to zadanie, które można wykonać dość łatwo. Inspirując swoich uczniów do pracy na rzecz większego dobra poprzez pomaganie sobie nawzajem, promując synergię oraz stosując odpowiednie zachęty punktowe, dyskusje powinny być bardziej owocne zarówno dla Ciebie, jak i Twoich uczniów.