single

Pisanie dla uczniów i czytelników online

W XXI wieku coraz więcej pedagogów robi coś więcej niż tylko nauczanie. Technologia rozszerzyła i zmieniła naszą rolę. Być może już jesteś w tej pozycji, czy to przez przypadek, czy nie. Czy jesteś edukatorem, który jest nowy w pracy pisania zasobów eLearningowych? Ja byłem. Oto czego się nauczyłem.

Pisanie dla uczniów i czytelników online

Strategie pisania które pomogą dopasować się do potrzeb i zachowań osób uczących się i czytających online, w znacznym stopniu przyczynią się do tego, że całe doświadczenie uczenia się online będzie satysfakcjonujące i wciągające. Następnym razem, gdy będziesz czytać materiały online lub pracować w module e-learningowym, zanotuj, co robisz, co lubisz robić online, a czego nie. Następnie zastanów się, jak czują się Twoi uczniowie.

Czy

  • Czytasz wszystko słowo po słowie, od początku do końca?
  • Najpierw wyszukujesz najważniejsze informacje?
  • Nudzisz się, jeśli nie ma to związku z Twoim życiem lub celami nauki?
  • Szukasz jasnych instrukcji, które powiedzą Ci, co masz robić dalej?
  • Czy łatwo rozpraszają Cię inne strony?
  • Lubisz oglądać materiały wizualne lub wideo przed przeczytaniem tekstu?
  • Czujesz się zmęczony, jeśli materiał jest gęsty i kolorowy?

Jeśli większość Twoich odpowiedzi jest twierdząca, z wyjątkiem pierwszego pytania, to poniższe wskazówki pomogą Ci napisać angażujące materiały dla Twoich uczniów online.

Aby uniknąć przeładowania informacjami:

  • Utrzymuj swoją treść zwięzłą i istotną. Bez zbędnego rozwodzenia się. Wycinaj wszystko, co jest niepotrzebne.
  • Nie należy też przesadzać z odgórnymi wypowiedziami nauczycieli. Większość uczniowie online chce przejść do sedna sprawy.
  • Używaj nagłówków, aby dostarczyć kluczowych informacji. Staraj się, aby były one krótkie, istotne i zapadające w pamięć.
  • Używaj zaimków osobowych i/lub postaci. Uczący się chcą czuć się zaangażowani i czuć, że treść odnosi się do tego, co robią teraz w swoim życiu.
  • Upewnij się, że używasz białych plam jako chwili wytchnienia. Jeśli treść będzie zbyt gęsta, uczniowie mogą ją pominąć.
  • Unikaj więcej niż dwóch lub trzech kolorów lub czysto dekoracyjnych obrazów, które nie wnoszą nic do treści. Zbyt krzykliwe obrazy sprawią, że kluczowe punkty zostaną utracone.

edukacja online

Aby upewnić się, że Twoi uczniowie otrzymają treść:

  • Prezentuj informacje w kształcie litery F. Badania pokazują, że właśnie w ten sposób czytamy online.
  • Pisz akapity w stylu piramidy z najważniejszymi informacjami na początku, na wypadek gdyby nie czytali reszty.
  • Rozbijaj informacje na kawałki lub małe bajty. To pomaga w zatrzymaniu informacji.
  • Zaangażuj uczniów na różne sposoby. Nie musi to być wszystko w formie pisemnej. Wykorzystaj wizualizacje i filmy lub nawet dźwięk, aby podkreślić lub wyjaśnić punkt. Wykorzystaj quizy, aby wzmocnić poczucie osiągnięć.
  • Zapewnij opcje offline. Uczniowie mogą uznać za przydatne pobranie pliku (dokument Word, pdf, audio lub wideo), nad którym mogą pracować w trybie offline. Daje im to więcej czasu na przyswojenie materiału we własnym tempie, a także ułatwia pracę tym, którzy mają ograniczone połączenie z Internetem.
  • Liczy się dostępność. Oprócz tego, że doceniasz możliwość pracy w trybie offline, weź pod uwagę osoby z problemami z dostępnością. Na przykład, czy istnieje transkrypcja dla audio i wideo, aby osoby niedosłyszące nie zostały pominięte?

Aby zatrzymać uczniów przy sobie:

  • Unikaj zbyt wielu linków. Chcesz, aby uczniowie jak najczęściej pozostawali w obrębie danego zasobu, bo inaczej mogą do niego nie wrócić.
  • Unikaj zmęczenia klikaniem. Dwa lub trzy linki w zupełności wystarczą. Jeśli uczniowie będą musieli ciągle klikać, aby dostać się do zasobu lub kluczowych informacji, będą sfrustrowani.
  • Używaj oryginalnych treści. Lista wybranych zasobów jest w porządku, jeśli nie jest wykorzystywana jako główne źródło wiedzy. Uczniowie doceniają oryginalną treść, zwłaszcza jeśli za nią płacą!
  • Prezentuj treści na różne sposoby. Tekst proceduralny może działać lepiej jako seria wizualnych kroków. Albo, pojęcie może być lepiej wyjaśnione na wideo niż w formie tekstu pisanego. Dwujęzyczne glosariusze mogą być wzbogacone obrazami. Zastanów się, w jaki sposób najlepiej przekazać dany fakt, koncepcję lub znaczenie na wiele sposobów.
  • Używaj kluczowych stwierdzeń, aby prowadzić i instruować. Zastanów się, jaka jest różnica między stwierdzeniami przejściowymi a instruktażowymi. Uczący się chcą wiedzieć, dokąd zmierzają.