
Zapewnienie jakości w eLearningu: Porady, strategie i przykłady QA
Często pomijany, Quality Assurance dla eLearningu jest kluczowy w projektowaniu cyfrowego nauczania. Solidny proces QA zmniejsza ilość pracy dla Twoich interesariuszy i recenzentów, ponieważ eliminuje wszystkie możliwe do uniknięcia błędy i pomyłki przed wypuszczeniem treści, poprawiając doświadczenia uczących się.
Porady, strategie i przykłady dotyczące zapewniania jakości w e-learningu
Znajomość odpowiednich kroków i narzędzi pomoże Ci efektywnie wykorzystać Quality Assurance dla kursów eLearningowych.
1. QA to nie tylko korekta
QA to coś więcej niż sprawdzanie treści pod kątem błędów typograficznych. Skup się na następujących kwestiach podczas budowania solidnego procesu QA dla Twoich treści nauczania online:
- Tekst.
Sprawdź interpunkcję, gramatykę i poprawność ortograficzną w odniesieniu do liczb i faktów. Zweryfikuj spójność treści i ton głosu. - Funkcja.
Oceń, czy treść działa, czy nie. Sprawdź, czy informacje zwrotne i odpowiedzi są poprawne oraz czy linki działają zgodnie z przeznaczeniem. Upewnij się również, że wszystkie elementy interaktywne działają płynnie. - Grafika.
Upewnij się, że jakość, układ i znaczenie obrazów i grafik są takie same. Sprawdź wyrównanie tekstu, wytyczne marki i inne aspekty estetyczne.
2. Strategie zapewnienia jakości
Uprość proces QA, aby zapewnić efektywność i dbałość o szczegóły, stosując poniższe strategie:
- Bądź czujny podczas przeglądania swoich treści.
Przejrzyj swoje treści po raz drugi, za kilka dni, ze "świeżą parą oczu". Jeśli to możliwe, poproś kogoś innego o opinię. - Poświęć czas na przeglądanie swoich treści.
Dobrą praktyką jest potrojenie czasu przeznaczonego na recenzję. Na przykład, jeśli recenzujesz 30-minutowy kurs, proces QA może trwać 90 minut. - Wykonaj kilka kompleksowych przeglądów, zamiast zajmować się jednocześnie grafiką, tekstem i funkcjami.
Zacznij od całościowego przeglądu tekstu, następnie wizualizacji, a potem funkcji. - Zapisuj każdy błąd lub usterkę.
Zapisuj każde zadanie związane z usuwaniem błędów, które wymaga wykonania, niezależnie od tego, kto je wykonuje, aby przyspieszyć czas realizacji i zachować ścieżkę audytu. 3.
3. Funkcja komentowania w Elucidat: Idealne narzędzie QA
Zamiast robić ze swojej procedury QA skomplikowany proces składający się z wielu dokumentów, skorzystaj z funkcji komentowania w narzędziu do tworzenia e-learningu Elucidat, aby wykonać swoją pracę. Upraszcza ona proces dokumentowania błędów i usterek, ułatwiając wprowadzanie kolejnych poprawek i usprawniając integrację przepływu pracy.
Na przykład, programiści i projektanci mogą łatwo zidentyfikować wymagane błędy lub poprawki bez długich opisów dostarczonych przez recenzentów dzięki kolorowym ikonom. Pomarańczowa ikona oznacza, że komentarz pojawia się w odpowiedniej sekcji ekranu. Ponieważ każdy komentarz jest w kontekście, przyspiesza to proces wprowadzania wymaganych zmian.
Funkcja komentowania ujawnia również pełną ścieżkę audytu, w tym komentarze otwarte i rozwiązane. Po wprowadzeniu zmiany można nacisnąć ikonę "Oznacz ten komentarz jako rozwiązany", aby zarejestrować komentarz jako zakończony. Komentarze są dostępne w każdej chwili, co ułatwia różnym osobom wprowadzanie różnych zmian, a jednocześnie daje kierownikowi projektu ogólny obraz postępów w czasie rzeczywistym.
Funkcja komentowania wElucidat została stworzona z myślą o współpracy. Upraszcza to kontrolę jakości pracy innych osób i umożliwia dyskusje na temat złożonych żądań. Zamiast korzystać z oddzielnych dokumentów dziennika zmian, które mogą utrudniać postępy dzięki ryzykownej kontroli wersji i powolnym reakcjom w trakcie procesu, można skorzystać z funkcji komentowania i pozwolić członkom zespołu pracować nad projektem w tym samym czasie - jeden członek zespołu może pracować nad poprawkami błędów, zanim QA zostanie całkowicie zakończona.
Końcowe przemyślenia
Prowadzenie efektywnego i dokładnego procesu QA pomoże Twoim treściom pozostać interesującymi i błyszczącymi.