single

Pomaganie uczniom w osiągnięciu jak największych korzyści z dyskusji online

Ten artykuł przedstawia kilka podstawowych wskazówek, które pomogą uczącym się online tworzyć i uczestniczyć w bogatszych i bardziej merytorycznych dyskusjach online.

Etykieta pisania postów, czyli podstawy

Ponieważ studenci dorastali wraz z technologią, my (starsi ludzie tacy jak ja!) często zakładamy, że nasi studenci online wiedzą więcej niż w rzeczywistości na temat takich kwestii jak etykieta online i komunikacja. Dlatego też, zdecydowanie polecam uczynienie Online Learning 101 (Jak pisać online) częścią każdego kursu online. W ten sposób, możesz pomóc uczniom skupić się na kilku podstawowych - ale kluczowych - obszarach komunikacji online.

  • Nowy post/odpowiedź na post.
    Kiedy wprowadzasz nową myśl/koncepcję/wprowadzenie, pamiętaj, aby zacząć od kliknięcia "Dodaj nowy wątek".
  • Linia tematu.
    Linia tematu jest bardzo ważna. Kiedy rozpoczynasz nowy wątek, upewnij się, że stworzysz linię tematu, która zarówno wprowadza czytelnika, jak i przyciąga wzrok Twoich odbiorców.
  • "Re".
    Odpowiadając na notkę, opuść część "re:" w temacie, ale nie krępuj się edytować tematu, aby wyrazić, w jaki sposób przedłużasz rozmowę. W ten sposób każdy może szybko zorientować się, w jakim kierunku zmierza rozmowa w danym wątku, bez konieczności otwierania każdego postu.
  • Kiedy pisać.
    W kursach online, które prowadziłem, ustaliłem minimalną liczbę postów w tygodniu (np. co najmniej dwa razy na sesję), które studenci muszą napisać, aby otrzymać punkty za uczestnictwo. Celem jest poszerzenie wiedzy grupy, a to jest możliwe dzięki aktywnej konwersacji. Co więcej, posty powinny spełniać standardy opisane w następnej sekcji.
  • Do kogo się zwracać.
    Uczestnicy mogą prowadzić konwersację z każdym, z kilkoma osobami lub z jedną osobą. Ważne jest, aby wiedzieli, z kim rozmawiają - mogą nie chcieć, aby prywatna rozmowa była udostępniana wszystkim. Podobnie, mogą chcieć podzielić się czymś z wszystkimi, a nie tylko z jedną osobą.
  • Język.
    Ważne jest, aby uczący się online pisać dla danego medium, czyli unikać skrótów, jakich używa się w wiadomościach tekstowych.

Rodzaje postów

edukacja online

Istnieją różne rodzaje postów i odpowiedzi w środowisku online. Na przykład, posty mogą:

  • zainicjować wątek
  • Odpowiedź na wątek
  • Afirmacja (tak, nie, zgadzam się, świetnie!, itp.)
  • Wprowadzać nowy pomysł
  • Wzmocnić/rozszerzyć istniejący komentarz
  • Zadaj pytanie
  • Odpowiedz na pytanie
  • Ocena dostarczonych informacji
  • Podsumuj/syntetyzuj (komentarze)
  • Zapewnić motywację
  • Przekaż informację zwrotną
  • Podanie przykładów ilustrujących temat w poście
  • Interpretuj/Infiltruj (wyciąganie wniosków z treści lub innych postów)

Rodzaje efektów uczenia się

Jedną z mocnych stron uczenia się online jest korzyść metapoznawcza - pomaganie uczącym się w refleksji nad ich własną nauką. Jednym ze sposobów na promowanie metapoznania jest wymaganie, aby posty online demonstrowały pewien poziom nauki.

Zarysowałem te poziomy nauki - od najniższego do najwyższego - w poniższej tabeli. Przekonałem się, że jest to pomocne w orientacji uczący się online aby być świadomym tych poziomów uczenia się, ponieważ ich osobistym celem powinno być przejście z niższych poziomów (świadomość i zrozumienie) na wyższe (analiza, ocena), co znajduje odzwierciedlenie w ich postach.

Kryteria zamieszczania postów

Dyskusje online są o pisaniu i kompozycji. Tak jak w przypadku kursu kompozycji offline, chcemy dać uczącym się online kryteria, według których ich komunikacja online będzie oceniana, tak aby mogli odpowiednio ją skomponować.

Przykłady dobrych i złych postów

Często nie dajemy studentom żadnych wskazówek na temat tego, co stanowi "dobry" wpis i dlaczego. Podanie kilku przykładów merytorycznych i mniej merytorycznych postów i przedyskutowanie ich z uczniami może naprawdę poprawić jakość dyskusji. Poniżej przedstawiam kilka przykładów.

To świetnie. Dzięki za pomysł.

Podczas gdy chcemy upewnić się, że afirmujemy i dziękujemy ludziom, i to jest dobra afirmacja, upewnij się, że twoje posty są bardziej merytoryczne niż to. Jeśli spojrzysz na powyższe kryteria, ten post może być marginalnie istotny i odpowiedni do dyskusji, ale nie wykazuje zrozumienia, nie rozwija tematu, nie rozszerza dyskusji, nie pokazuje jakości.

Lektura była naprawdę interesująca. Dowiedziałem się wiele o poziomach zmian.

To jest bardzo słaby przykład postu. Autor nie mówi nam, dlaczego lektura była interesująca, ani nie podaje dowodów na to, czego się nauczył. Post jest naprawdę nieistotny; nie pokazuje zrozumienia idei; nie rozszerza dyskusji (w pewnym sensie, kończy dyskusję); i nie demonstruje jakości. Porównaj to z następnym przykładem.

Pomyślałem, że lektura na temat kontynuacji była bardzo pomocna. Ponieważ uwielbiam sport, bardzo podobała mi się analogia, że warsztaty są jak mecz piłki nożnej, a kontynuacja w szkole jak trening. Wiem, że mogę zrobić kilka z tych przykładów kontynuacji, o których mowa w artykule - na przykład pomóc nauczycielom w tworzeniu lekcji z wykorzystaniem metody Backward Design i prowadzić z nimi ciągłe rozmowy. Ale jedną z sugestii jest przeprowadzenie grupowego PD w szkole. Nie miałabym pojęcia, jak to zrobić. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

To jest dobry przykład postu - "kotwicy". Uczestnik demonstruje, że przeczytał i przemyślał lekturę. On (to jest "on") dostarcza dowodów na to, dlaczego uważał coś za przydatne. Rozszerza zrozumienie tematu (odnosząc się do kontynuacji jako "praktyki"). Wreszcie, zamieszcza dobre pytanie, które zachęca do dyskusji.