
Jak stworzyć dobrze zaokrągloną rutynę uczenia się
Kiedy dzieci angażują się w tę samą koncepcję na różne sposoby, wzmacnia to ich zrozumienie tematu. Ale jako wychowawcy i opiekunowie mogą mieć trudności ze znalezieniem wysokiej jakości materiałów, którymi mogliby dzielić się z uczniami.
Niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, czy nauczycielem, możesz wykorzystać te dwa uzupełniające się zasoby, aby stworzyć rutynę uczenia się, która będzie naprawdę trwała. Oto jak:
1. Wybierz temat
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, nad czym chcesz, aby Twoi uczniowie pracowali. Jeśli masz już jakiś temat w głowie, świetnie!
Jeśli nie, spróbuj zastanowić się nad obszarami, które chciałbyś, aby uczniowie dalej badali. Być może jest to temat, na który zauważyłeś nieporozumienia lub czujesz, że nie został jeszcze dokładnie omówiony. A może zauważyłeś, że któryś z uczniów wykazał się dużą siłą i chcesz go zmobilizować, by poszedł jeszcze dalej.
Nie bój się też wybierać tematów, które są zgodne z zainteresowaniami uczniów - nauka powinna być przecież zabawą!
W tym przykładzie chcielibyśmy, aby nasi uczniowie dowiedzieli się więcej o roślinach.
2. Wybierz zasób z biblioteki nauki
Mamy ponad 34 000 zasobów do wyboru! Odwiedź Bibliotekę Edukacyjną i użyj paska wyszukiwania na górze strony, aby znaleźć swój temat. Możesz filtrować wyniki według poziomu klasy Twoich uczniów, interesujących Cię tematów, rodzaju zasobu i innych elementów w paskach na górze i po lewej stronie strony.
Przejrzyj zasoby dotyczące Twojego tematu i wybierz ten, który wydaje się najbardziej odpowiedni dla Twojej lekcji i najbardziej angażujący dla Twoich uczniów. Na przykład, nasze wyszukiwanie dla roślin dostarczyło ponad 600 zasobów, w tym działań, arkuszy i planów lekcji. Poprzez filtrowanie, aby pokazać pierwszej klasy zasobów naukowych, i sortowanie według istotności, zawęziliśmy wyszukiwanie, aż wybraliśmy części podręcznika roślin.
3. Zaproponuj umiejętność z programu nauczania IXL.
Następnie możesz wzmocnić ich naukę za pomocą dodatkowej umiejętności z programu IXL! Angażując się w ten sam materiał w zupełnie nowy sposób, uczniowie zyskają inne spojrzenie na to, czego się nauczyli, i wzmocnią swoje zrozumienie.
Odwiedź IXL.com i wpisz swój temat w pasku wyszukiwania na górze strony. Na przykład, my szukaliśmy "części rośliny" i wybraliśmy umiejętność z drugiej klasy Rozpoznawanie części roślin i ich funkcji.
Po wybraniu umiejętności, poproś uczniów, aby odpowiedzieli na 10 pytań i wspólnie przejrzeli wyjaśnienia do każdej błędnej odpowiedzi. To pomaga dzieciom aktywnie uczyć się na własnych błędach i robić trwałe postępy!
Jeśli posiadasz członkostwo w IXL, Twoi uczniowie będą mogli odpowiadać na nieograniczoną liczbę pytań z ponad 8000 umiejętności, a Ty będziesz otrzymywać pełne raporty analityczne na temat ich postępów. Pomoże Ci to w wyborze nowych tematów, nad którymi Twoje dziecko lub uczniowie powinni pracować w przyszłości.
4. Refleksja nad tematem
Poświęć trochę czasu na wspólną rozmowę o temacie. Na podstawie naszego przykładu można zacząć od kilku dobrych pytań:
- Gdybyś musiał wyjaśnić młodszemu rodzeństwu różne części rośliny, co byś powiedział?
- Jaka jest jedna rzecz, którą odkryłeś o roślinach, a która była zaskakująca?
- Która część rośliny jest dla Ciebie ciekawa i chciałbyś dowiedzieć się więcej?
Refleksja nad tym, czego się nauczyli, pomoże uczniom ugruntować ich wiedzę. Ponadto, da ci poczucie, jak dobrze zrozumieli temat!
5. Świętowanie poprzez zabawę
Po wykonaniu zadań i zastanowieniu się nad nimi, czas na przerwę dla mózgu! Spędzenie czasu na świeżym powietrzu lub wykonanie projektu plastycznego to świetne nagrody za ciężką pracę.