single

7 wskazówek, jak używać forów w e-learningu

Jak używać forów w e-learningu?

Ponad 3 miliardy ludzi aktywnie korzysta z Internetu, co stanowi prawie połowę światowej populacji, a około 70% z nich posiada media społecznościowe konto. To wiele mówi o interakcjach społecznych w naszym tech-centrycznym świecie. Coraz więcej ludzi zwraca się do Internetu, aby dotrzeć do siebie, aby być na bieżąco i w kontakcie. Jako profesjonaliści eLearningu, mamy okazję wykorzystać tę potrzebę wirtualnego kontaktu. interakcja poprzez wykorzystanie forów internetowych w naszych projektowanie kursów eLearningowych. Oto kilka najważniejszych wskazówek, jak korzystać z forów w eLearningu.

edukacja online

  1. Wybierz idealną platformę.
    Zanim zaczniesz rozwijać swoją strategię instruktażową w celu włączenia forum do eLearningu, będziesz musiał zdecydować, które forum online zamierzasz wykorzystać. Jeśli chcesz zamieszczać artykuły i prosić uczestników o ich komentowanie lub nawet tworzenie własnych wpisów, to blog może być właściwym rozwiązaniem. Z drugiej strony, jeśli chcesz trzymać się krótszych odpowiedzi i mieć większą kontrolę nad dyskusjami online , wtedy wątek tablicy ogłoszeń może być idealnym rozwiązaniem. Wybierając platformę online, pomyśl o celach edukacyjnych kursu e-learningowego oraz o potrzebach Twoich odbiorców. Jeśli niechętnie przyłączają się do dyskusji online, rozważ platformę mediów społecznościowych, z którą są już zaznajomieni. Na przykład, możesz stworzyć Google, LinkedIn, lub Facebook i zaprosić swoich uczniów do zostania ich członkami.
  2. Ustal wcześniej podstawowe zasady.
    Kluczem do skutecznego prowadzenia forów w eLearningu jest wcześniejsze ustalenie oczekiwań i wytycznych. Uczestnicy muszą znać swoją rolę na forum internetowym, a także wiedzieć, jak powinni się zachowywać podczas interakcji z rówieśnikami. Jak często mają pisać posty i kto będzie miał dostęp do wątku? Czy mogą rozpocząć własną dyskusję, tworząc nowy post? Czy prowadzący będzie musiał od czasu do czasu sprawdzać dyskusję online, czy też oddajesz stery swoim uczniom? Poinformuj ich również, co jest właściwe i jakie konsekwencje grożą za zamieszczanie lekceważących komentarzy.
  3. Zasadź pomysł i obserwuj jak rośnie.
    Fora dają Twoim słuchaczom miejsce do dzielenia się pomysłami i zgłębiania tematu poza tradycyjnym środowiskiem eLearningowym. W związku z tym obecność facylitatora powinny być minimalne, jeśli chcesz zachęcić do współpracy opartej na relacjach rówieśniczych. współpraca. Poprowadź dyskusję online, publikując pytanie, myśl lub pomysł, a następnie pozwól im przejąć inicjatywę. Monitoruj rozmowę, aby upewnić się, że pozostaje ona na temat, ale daj uczniom możliwość dzielenia się swoimi umiejętnościami i spostrzeżeniami bez przerywania. Kiedy uznasz, że aktualny pomysł został dokładnie przeanalizowany, opublikuj nowy pomysł, aby dyskusja w sieci znów nabrała tempa.
  4. Twórz mniejsze grupy dla osób niechętnie uczących się.
    Mimo że wielu uczniów korzysta z technologii na co dzień, niektórzy z nich mogą mieć opory przed dzieleniem się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami na forum publicznym. W takich przypadkach korzystne może być podzielenie klasy na mniejsze grupy liczące od 5 do 10 osób i umożliwienie wglądu w wątek dyskusji tylko członkom grupy. Zachęca to niezdecydowanych uczestników do zaangażowania się w dyskusję online bez poczucia, że są oceniani, co prowadzi do większej aktywne uczestnictwo ogólnie. Jeśli zauważysz, że konkretni uczniowie nadal nie wchodzą w interakcje ze swoimi rówieśnikami na forum, dotrzyj do nich prywatnie i zajmij się ich problemami.
  5. Link do interaktywnych zasobów.
    Forom internetowym zazwyczaj brakuje tego ważnego elementu. multimedia elementu. Możesz go jednak dodać poprzez zamieszczenie linków do YouTube filmów, artykułów, i scenariusze onlinektóre będą angażuj i inspiruj Twoich uczniów. Możesz również umieścić link do materiałów edukacyjnych, które stworzyłeś, takich jak strona w kursie e-learningowym lub ocena e-learningowa, aby Twoi uczestnicy mogli odświeżyć swoją pamięć i sprawdzić swoje postępy. Upewnij się tylko, że linki, które podajesz są istotne dla konwersacji. Jeśli nie, utwórz nowy wątek, w którym uczestnicy będą mogli podzielić się swoimi przemyśleniami na temat multimedialnej prezentacji materiału kursu e-learningowego. Dzięki temu każdy wątek będzie skoncentrowany i unikniesz zamieszania.
  6. Stwórz harmonogram wysyłania postów.
    Wiele osób uczących się samodzielnie może zwlekać z pisaniem postów, jeśli nie otrzymają harmonogramu forum internetowego. Na przykład, możesz poprosić ich o napisanie przynajmniej jednego posta lub komentarza do każdej niedzieli. Pamiętaj, że uczący się online muszą dopasować tę aktywność do swojego planu zajęć. Daj im więc wystarczająco dużo czasu na napisanie postu i daj wirtualnego kuksańca tym, którzy nie napisali go do końca tygodnia. Rozsądnym rozwiązaniem może być podanie im harmonogramu z wyprzedzeniem i poinformowanie ich o tym, co będziesz omawiał w każdym tygodniu. To daje im szansę na wkomponowanie postów w swój harmonogram, jak również na burzę mózgów pomysłów na konkretne tematy.
  7. Poznaj wiele zastosowań forów internetowych.
    Fora internetowe nie służą tylko do dyskusji peer-to-peer. Mogą one również zapewnić uczestnikom wsparcie, którego potrzebują od swoich instruktorów lub wykładowców, a także informować ich o najnowszych wiadomościach dotyczących kursu online. Na przykład, jeśli musisz zmienić godzinę nadchodzącego wydarzenia na żywo, po prostu zaloguj się na forum i wyślij powiadomienie. Zrób burzę mózgów, aby dowiedzieć się, w jaki sposób fora internetowe mogą uczynić Twój kurs e-learningowy bardziej wciągającym i interaktywna strona dla Twoich odbiorców.

Fora w eLearningu dają uczestnikom możliwość połączenia się z rówieśnikami i otrzymania bezcennych informacji. informacje zwrotne. Są one szczególnie przydatne dla uczniów, którym brakuje motywacji lub łatwo się rozpraszają, ponieważ utrzymują ich zanurzonych w doświadczeniu edukacyjnym i zaspokajają szeroki zakres stylów uczenia się.