single

Jak pisać lepsze kursy eLearningowe poprzez lepsze poznanie swojej publiczności

Czy Twoje kursy online są naprawdę tak angażujące, jak mogłyby być? Twoi odbiorcy są najważniejszym źródłem materiałów marketingowych, ale aby uzyskać od nich jak najwięcej, potrzebujesz odpowiedniej strategii targetowania.

Pisząc lepsze kursy eLearningowe, dowiedz się więcej o swojej publiczności

Czy Twoje kursy online są naprawdę tak angażujące, jak mogłyby być? Twoi odbiorcy są najważniejszym źródłem materiałów marketingowych, ale aby uzyskać od nich jak najwięcej, potrzebujesz odpowiedniej strategii targetowania.

Twoja strona internetowa, social listening i ankiety pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o Twoich odbiorcach i dadzą Ci narzędzia do pisania lepszych kursów eLearningowych dla nich.

1. Najpierw spójrz na własne dane

Twoja strona internetowa jest najlepszym źródłem danych, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o Twoich odbiorcach. Funkcje raportowania na Twojej stronie internetowej powiedzą Ci, jakie kursy są najbardziej popularne wśród Twoich odbiorców, wraz z kanałami, których używają, aby je znaleźć. Aby móc dowiedzieć się jak najwięcej o swojej publiczności, musisz korzystać z oprogramowania analitycznego obok własnych funkcji raportowania na stronie internetowej.

Open Web Analytics jest darmowym oprogramowaniem analitycznym, które pozwala śledzić jak Twoi odbiorcy korzystają z Twojej strony eLearningowej. Open Web Analytics posiada kilka świetnych funkcji, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o Twoich odbiorcach i napisać lepsze kursy e-learningowe:

  • Odsłony
    Dowiedz się, które kursy są najbardziej popularne wśród Twoich odbiorców, abyś mógł zaprojektować kursy, które naprawdę będą chcieli oglądać.
  • Raporty o ruchu
    Dowiedz się, z jakich kanałów Twoi odbiorcy korzystają, aby znaleźć Twoje kursy, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć kursy odpowiadające specyfice tych platform.
  • Mapy ciepła
    Odkryj, na jakie elementy kursów Twoi odbiorcy patrzą, a na jakie nie, dzięki czemu będziesz mógł pisać bardziej angażujące kursy.

2. Social Listening - pytania, które zadają Twoi odbiorcy

edukacja online

Koncepcje są kluczowe dla kursów eLearningowych. Koncepcje pokazują twoją zdolność do lokalizowania problemów dla twoich odbiorców i dostarczania im rozwiązań. Twoje koncepcje są bezużyteczne, jeśli odpowiadają na niewłaściwe punkty bólu, więc social listening pomoże Ci znaleźć pytania, które zadają Twoi odbiorcy.

Social listening polega na monitorowaniu miejsc, o których rozmawiają Twoi odbiorcy, a następnie na przyglądaniu się tematom, o których dyskutują. Musisz szukać w różnych miejscach, aby naprawdę słuchać swoich odbiorców:

  • Media społecznościowe
    Używając narzędzia takiego jak Mention, możesz ustawić alerty dla kluczowych tematów, dzięki czemu dowiesz się, co Twoi odbiorcy mówią na Twitterze, Facebooku, itp.
  • Fora Q&A
    Przeszukując strony takie jak AskReddit czy Quora dowiesz się, o co pytają Twoi odbiorcy - ludzie, którym ufają, pytają tak samo jak przyjaciołom i rodzinie.
  • Ruchw sieci
    Narzędzia słów kluczowych dają Ci informacje o tym, które terminy generują największe zainteresowanie wśród Twojej publiczności. Narzędzie słów kluczowych takie jak Ubersuggest pomoże Ci dowiedzieć się, jakimi tematami interesują się Twoi odbiorcy, jednocześnie pokazując, jak konkurencyjne są to tematy.

Jak wyniki social listening pomagają w pisaniu lepszych kursów eLearningowych? Pokazując tematy, na których zależy Twoim odbiorcom i ustalając, jak trudno jest zdobyć dla nich ruch - nie trać czasu na pisanie kursów, które poruszają niewłaściwe tematy.

3. Zapytaj swoich klientów jak pisać lepsze kursy eLearningowe

W czasach, gdy dostęp do danych jest darmowy i szeroki, proszenie ludzi o pomoc może stać się zagubioną sztuką. Dobrze jest ocenić, jakich kursów oczekują Twoi odbiorcy, ale co jeśli wyciągniesz złe wnioski? Pewnym sposobem na ulepszenie kursów e-learningowych jest zapytanie swoich klientów, jak pisać lepsze kursy.

Możesz rozmawiać z odbiorcami na wiele sposobów, ale ankiety są jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić. Ankiety wykorzystują wcześniej ustalone pytania, które można przełożyć na wymierne dane; dzięki nim dowiesz się, co Twoi odbiorcy myślą na tematy istotne dla Twojego biznesu kursów e-learningowych, upewniając się, że masz narzędzia do wyciągania właściwych wniosków. Email jest jednym z najszerszych i najprostszych sposobów przemawiania do swoich odbiorców i ma doskonały ROI, ponieważ otrzymujesz 44$ za każdy zainwestowany 1$, co daje zwrot 4400%.

MailChimp jest jednym z najbardziej cenionych narzędzi e-mailowych - ludzie go kochają. Jeśli potrzebujesz wysłać maila do 12 000 osób, MailChimp jest darmowy, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla ankiet na średnią skalę. Jeśli masz wielu klientów na swojej liście emailowej, Moosend jest idealnym rozwiązaniem dla Twoich ankiet, ponieważ otrzymujesz nieograniczoną liczbę emaili. Wykorzystanie wyników ankiety emailowej do pisania lepszych kursów eLearningowych jest proste. Rób więcej rzeczy, które Twoi klienci lubią w Twoich kursach, rób mniej rzeczy, których nie lubią.

Naprawdę nauczysz się pisać lepsze kursy e-learningowe poprzez konsekwentne badanie swoich odbiorców. Regularne badania pomogą Ci upewnić się, że nie popełniasz tych samych błędów, które popełniłeś w przeszłości, jednocześnie zmniejszając wpływ wszelkich przejściowych kwestii wpływających na Twoich odbiorców; mogą oni odpowiadać inaczej w czasach kryzysu gospodarczego, wstrząsów politycznych lub niepokojów społecznych. Używając ankiet, pytasz swoich odbiorców o to, co chcieliby od Ciebie usłyszeć, dając Ci narzędzia do konsekwentnego pisania dla nich odpowiednich kursów e-learningowych.

Każdy może napisać kurs dla siebie (wiesz dokładnie, co chcesz usłyszeć), ale aby zarabiać jako e-Nauczyciel, Twoje kursy muszą być idealne dla Twoich odbiorców. Dowiedz się więcej o swoich odbiorcach, jeśli chcesz, aby Twoje kursy trafiały w ich gusta. Zacznij jak najlepiej wykorzystywać swoją stronę internetową, słuchaj swoich odbiorców i pytaj swoich klientów, jak możesz się poprawić, a będziesz pisał kursy e-learningowe, które przyniosą Ci długotrwały sukces.