single

3 sposoby na włączenie nauczania spersonalizowanego do Twojej strategii uczenia się

Dziś wszystko jest spersonalizowane. Netflix sugeruje nam filmy na podstawie naszych wcześniejszych wyborów, dostajemy polecaną muzykę na Spotify, a nasze reklamy są dopasowane do naszych ulubionych marek. Tak więc, w kulturze, w której wszystko jest spersonalizowane do każdej osoby, dlaczego nasza nauka miałaby być inna?

Jak zintegrować spersonalizowane uczenie się z Twoją strategią uczenia się?

W początkowym okresie cyfrowego uczenia się, nauka opierała się na podejściu "jeden rozmiar dla wszystkich". Wszyscy współpracownicy widzieli te same materiały szkoleniowe, wypełniali te same zadania i w końcu zadawali to samo pytanie: "Dlaczego to jest dla mnie istotne?".

Wykraczając poza zwykłe budowanie marki LMS, spersonalizowane uczenie się ma kluczowe znaczenie w tworzeniu tego ważnego doświadczenia użytkownika, które pomaga zwiększyć zaangażowanie, podkreślając, w jaki sposób nauka jest korzystna dla niego w jego roli.

Coraz popularniejsze w nauczaniu cyfrowym, spersonalizowane uczenie się daje uczącym się kontrolę nad ich ścieżkami uczenia się, czy to poprzez identyfikację braków w umiejętnościach i odpowiedni dobór modułów, czy też decydowanie, kiedy i gdzie się uczyć, dzięki kompatybilności z wieloma urządzeniami.

Oto 3 sposoby, dzięki którym można stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenie edukacyjne za pomocą technologii uczenia się:

1. Zalecana nauka

Jak każdy z nas, czasami uczący się potrzebują małej podpowiedzi. Weźmy Netflix; chcesz obejrzeć film, ale nie wiesz, który. Więc, patrząc na wszystkie poprzednie thrillery, które widziałeś, Netflix zasugerował Ci obejrzenie "Dziewczyny z pociągu" i spodobał Ci się.

Polecanie nauki działa w podobny sposób. Często osoby uczące się wiedzą, że muszą rozwijać swoje umiejętności, ale nie są pewne, jakim obszarom poświęcić swój czas, więc w końcu spędzają czas koncentrując się na dobrze rozwiniętych umiejętnościach, zamiast zdobywać nowe, które popchną ich do przodu w ich karierze.

Wykorzystując cyfrową technologię uczenia się, można polecić poszczególnym osobom naukę opartą na ich roli zawodowej lub dziale. Pokazywanie osobom uczącym się kursów, które są dla nich istotne w ich pracy, zachęca do zainteresowania się nimi poprzez tworzenie spersonalizowanego podejścia, w którym ludzie mogą zobaczyć, w jaki sposób szkolenie będzie miało dla nich zastosowanie.

student

Ponadto, administratorzy mogą tworzyć quizy dotyczące kompetencji i sugerować kursy mające na celu uzupełnienie braków w umiejętnościach w oparciu o odpowiedzi uczestników. Na przykład, jeśli okaże się, że dana osoba ma problemy z umiejętnościami komunikacyjnymi, LMS zaleci moduły, które pomogą rozwinąć ten obszar.

Tak więc zamiast wypełniać ogólne moduły, które są przydatne tylko dla niektórych osób, uczniowie mogą produktywnie wykorzystać swój czas, aby rozwinąć umiejętności, których potrzebują.

2. Nauka Just-In-Time

Dzięki Internetowi, mamy teraz dostęp do całego świata informacji za jednym kliknięciem przycisku. Kiedy mamy pytania, sięgamy do Google i w ciągu kilku sekund otrzymujemy odpowiedzi, których potrzebujemy, co ostatecznie tworzy kulturę uczenia się na żądanie.

W tej nowej erze, gdzie wiedza jest dostępna w mgnieniu oka, zaczynamy dostrzegać, że to samo dzieje się z naszą nauką. Zamiast nauki ograniczonej do jednego miejsca, przeszliśmy do okresu nauki "just-in-time", gdzie nauka jest dostępna zawsze i wszędzie, aby zaspokoić natychmiastowe zapotrzebowanie na informacje.

Wybór systemu LMS z kompatybilną aplikacją mobilną zapewnia dostęp do nauki w ruchu, zaspokajając indywidualne potrzeby i styl życia wszystkich uczących się. Mimo, że większość z nas pracuje od 9 do 5 (bez zamierzonej kalambury z Dolly Parton), ilu pracowników siedzi przy biurku każdego dnia tygodnia? Pomiędzy wizytami u klientów, wydarzeniami i spotkaniami zewnętrznymi, większość z nas jest z dala od swoich komputerów przez znaczne okresy czasu.

Dzięki nauczaniu mobilnemu, uczniowie mogą realizować zadania edukacyjne w dowolnym miejscu i czasie. Na przykład, menedżer sprzedaży może chcieć podszlifować swoje umiejętności prezentacji w drodze na spotkanie sprzedażowe lub specjalista ds. zasobów ludzkich może chcieć odświeżyć swoje techniki prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych w drodze do biura.

Zapewnienie uczniom elastyczności, która umożliwia im odbycie niezbędnej nauki w dogodnym dla nich czasie, zwiększy motywację, ponieważ stanie się ona mniejszym obciążeniem, a zamiast tego zadaniem, którym można łatwo zarządzać w ramach ich napiętego harmonogramu.

Niezależnie od tego, czy masz zespół nocnych sów czy wczesnych ptaków, z aplikacją mobilną, uczący się mogą wykonywać przypisaną im naukę w czasie i miejscu, które im odpowiada.

3. Odpowiednie strony główne

W dzisiejszych czasach, kiedy logujemy się do różnych serwisów streamingowych lub portali społecznościowych, witają nas nasze własne strony główne, na których znajdują się treści dostosowane do naszych preferencji.

Tak samo, jak czyjeś konto Spotify może pokazywać tylko utwory rockowe, podczas gdy inne konto może zawierać głównie utwory teatru muzycznego, tak samo strony domowe do nauki powinny różnić się w zależności od roli, działu czy poziomu uprawnień.

Wybierając LMS z funkcjami zarządzania treścią, administratorzy mogą ustawić różne strony główne dla konkretnych grup w organizacji, dzięki czemu uczący się zobaczą tylko odpowiednie materiały szkoleniowe.

Ponadto, strona główna każdego ucznia może wyświetlać informacje dotyczące jego indywidualnego rozwoju, pokazując postępy w nauce, aktualne odznaki i nadchodzące rezerwacje. Dzięki temu każdy użytkownik jest całkowicie skoncentrowany na swojej ścieżce kształcenia, co daje mu dokładny obraz jego aktualnego rozwoju i tego, co musi zrobić, aby zwiększyć swoje umiejętności.

Podsumowując

Podczas gdy lata temu mogliśmy być zadowoleni z ogólnego uczenia się skierowanego do całych organizacji, teraz, spersonalizowane uczenie się jest postrzegane nie tylko jako korzyść dla organizacji i osób indywidualnych, ale jest to również oczekiwanie.

Jeśli nasze media społecznościowe, usługi muzyczne i serwisy streamingowe są spersonalizowane zgodnie z naszymi preferencjami, to naturalnie Twoi uczniowie będą oczekiwać tego samego od swoich platform edukacyjnych.

Dzięki możliwości polecania kursów, nauki w podróży i dostosowywania portali za pomocą technologii uczenia się, nauka nie musi już być uniwersalnym doświadczeniem.

Tak więc, zamiast próbować unikać "brania rzeczy do siebie", myślę, że nadszedł czas, abyśmy to zrobili.